Me päätettiin Hössön kanssa tänään että kun me kert' ollaan hereil , niin vois kaikki muutkin olla. Hössö meni sitten siinä 06.00 aikaan ja aloitti sen vemputukset mamin kimpussa. Arvatkaa oliko mami iloinen, no ei..se kiroili kun vanha merimies ja sanoi Hössölle että mene pois, täti haluu nukkua. Sitten Hössö tuli raportoimaan mulle, koska mä olin niinkuin tietty työnjohtaja. Kun kattokaas jokainen pitää tehdä sitä missä on hyvä , mä olen hyvä työjohtaja ja Hössö on tommoinen ...totanoinniin...käytännön taitaja.

06.30 lähetin Hössö taas makkariin ja saman virsi...."hössö mee pois, täti haluu nukkua". Tässä vaiheessa mun ontto kohta vatsassa oli jo kasvamassa niin suureksi että oli pakko ottaa tositoimet kehiin. 06.35 sanoin Hössölle että nyt on kuusen paikka...se tepsii aina. Ja niin tälläkin kertaa...kyl te tiedätte...Hössö kiinnin kuuseen järsimään oksia ja heiluttelemaan koristeita > mami singahtaa sängystä tuima ilme naamalla > me ....mennään piiloon seuraamaan tilanteen kehitystä...> mami tulee vessasta ja menee automatic keittiöön ja laittaa meille ruokaa. HAH....tää on niin varma kuvio...sitten me ressattiin sitä vielä sillai että mä mangun ikkunaa auki samaan aikaan kun Hössö valitti vessasta että voisitko tehdä tällekin jotain. Mami oli aivan pingottunut....sitten se keitti kahvii ja avot....ei ollut enää hiileenä.

Okei...mä sitten vähän innostuin ja menin hyllylle ja kattelin mun hännän varjoo ja aloin riehuu siellä katon rajassa kirjojen seassa...VOIN KERTOA....sain sinne kaverin...mami oli yhtäkkiä mun viekus ja koppas mua alas sieltä..., no minä tympintyneenä menin saunaan valittamaan saunatontulle ala-arvoista kohteluani-.....sekin on yks kiusankappale se meidän saunantonttu...ei ikinä vastaa mulle.

Mut mä aattelin että koska mami kerta on hereillä ja se niin hianosti osasi laitta meille ruokaa, täyttää raksukuppi , vaihtaa ruokakuppien alusta, pestä lattia ruokakuppien ympäriltä, vaihtaa mulle vesi ja pestä meidän vessa niin ......voisin vaikka mennä nukkumaan....hihiiii....Hössö meni jo...hihiii...

Jaa...oli mul kyl yks kysymys, jos joku sattuu tietää vastauksen...kuka ostaa joulupukille lahjoja??

 

-LEKSA-